Δευτέρα, 26 Δεκεμβρίου 2011

Ο ψηφιακός ταξιτζής

Ο κ. Νίκος Δρανδάκης μαζί με άλλους 2 συνεργάτες του καθιέρωσαν πέρα από μια εφαρμογή –ψαχτήρι για ταξί στους δρόμους της Αθήνας μια νέα σχέση ανάμεσα στους επαγγελματίες και τους πελάτες.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ O κ. Νίκος Δρανδάκης ούτε «πιτσιρικάς» είναι, ούτε άγνωστος στην μικρή αλλά δυναμική σκηνή της ψηφιακής επιχειρηματικότητας. Παρ΄όλα αυτά κατάφερε να εκπλήξει (και πάλι) ευχάριστα όταν πέτυχε μέσα σε λίγους μήνες να καθιερώσει στην καθημερινή πρακτική αλλά και στη συνείδηση των Αθηναίων που χρησιμοποιούν τακτικά ταξί μια έξυπνη και εύχρηστη εφαρμογή. Η εφαρμογή ονομάζεται Taxibeat και από το περασμένο καλοκαίρι «παίζει» στα κινητά τελευταίας τεχνολογίας –είτε πρόκειται για iPhone, είτε για Android. Ο κ. Δρανδάκης – από τους άτυπους ηγέτες της εγχώριας blogσφαίρας στις αρχές της περασμένης δεκαετίας και επισκέπτης καθηγητής στο Πάντειο Πανεπιστήμιο όπου διδάσκει social media επικοινωνία στο Εργαστήρι Διαφήμισης και Επικοινωνίας- είναι και ο ίδιος ένας τακτικός, μάλλον καθημερινός, χρήστης των υπηρεσιών ταξί. Όπως λέει και ο ίδιος «η ιδέα για το Taxibeat ήρθε μέσα από το δικό μου ψάξιμο». Πως έγινε αυτό; Μάλλον, σχετικά απλά: Χρησιμοποιώντας ο ίδιος ταξί έψαχνε μέσα από εφαρμογές χαρτών στο κινητό του το σημείο προορισμού του και θέλησε να συνδέσει και να συνδυάσει τον προορισμό με το μέσο. Από την ιδέα φτάσαμε γρήγορα στην εφαρμογή. Όλα έγιναν μέσα στο 2011. Η ομάδα από τους 3 αρχικούς συνεργάτες – o κ. Δρανδάκης μαζί με τον παλαιό του φίλο και συνεργάτη, τον κ. Κωστή Σακκά και τον κ. Νίκο Δαμηλάκη που κατέφθασε εξ αρχής για βοήθεια- έφτασε αισίως τους 10, ένας αριθμός γύρω στους 25.000 Αθηναίους έχουν κατεβάσει την εφαρμογή και είναι σε θέση να την χρησιμοποιήσουν και πολύ σύντομα – μέσα στους επόμενους λίγους μήνες- ο στόλος του Taxibeat θα είναι ο μεγαλύτερος στην πόλη συγκριτικά με τις κοινοπραξίες των ραδιοταξί. Ηδη, 650 επαγγελματίες είναι καθημερινά συνδεδεμένοι και εξυπηρετούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα μέλη μιας ιδιότυπης αλλά πολύ πιστής και δυναμικής νέας κοινότητας. Κι αυτό για οι πελάτες –μερικές χιλιάδες κάθε μέρα- μπορούν με άκρατη ελευθερία αξιολογούν, να αποτιμούν και να βαθμολογούν τις υπηρεσίες και τα πρόσωπα. Αλλά, τι είναι και τι προσφέρει το Taxibeat; Η απάντηση δίνεται από τον κ. Δρανδάκη: «Είναι μια υπηρεσία για smartphones που έχει στόχο να αλλάξει τον τρόπο που μετακινούμαστε με ταξί στην πόλη. Η βασική του ιδέα είναι ότι ο κάτοχος ενός smartphone μπορεί με την εφαρμογή Taxibeat να εντοπίσει όλα τα κοντινά διαθέσιμα ταξί στο χάρτη, να καλέσει αυτό που επιλέγει, να το δει να πλησιάζει στο χάρτη, και μετά το τέλος της διαδρομής, να βαθμολογήσει τον οδηγό». Πόσοι όμως κάνουν χρήση αυτού του εξαιρετικά δελεαστικού δικαιώματος. Ο κ. Δρανδάκης εκτιμά ότι ένα ποσοστό 2/3 επι του συνόλου κάνει χρήση αυτού του δικαιώματος και γενικά, διατηρεί μια ζεστή και ενεργή σχέση με τα δρώμενα του Taxibeat το οποίο μετεξελίσσεται συν τω χρόνω σε μια ξεχωριστή και ιδιαίτερη αθηναϊκή εμπειρία που ξεπερνά το επίπεδο μιας παραδοσιακής σχέση συναλλαγής. Στο σημείο αυτό ο ίδιος κάνει μια χρήσιμη επισήμανση: Τα έσοδα της υπηρεσίας προέρχονται από τους επαγγελματίες ταξιτζήδες που έχουν αποδεχθεί την συμμετοχή τους και την λειτουργία τους στο πλαίσιο του Taxibeat. Με άλλα λόγια, έχουν αποδεχθεί και το δικαίωμα των πελατών τους να τους κρίνουν και να τους βαθμολογούν αλλά και την λειτουργία των ίδιων σε ένα πλαίσιο κανόνων που ευνοεί και να ενθαρρύνει τον ανταγωνισμό στην βάση ποιοτικών κριτηρίων! Η αρχική χρηματοδότηση ήρθε από το OpenFund –ένα χρήσιμο εργαλείο για την αρχική χρηματοδότηση καινοτομικών ιδεών από startup εταιρείες- που έχει ως βασικό υποστηρικτή και κύριο επενδυτή την Τράπεζα Πειραιώς. Η αρχική χρηματοδότηση του Taxibeat έφτασε το ποσό των 250χιλιάδων ευρώ και οι νέοι κύκλοι της χρηματοδότησης ανοίγουν τώρα ξανά δίνοντας στην ομάδα την δυνατότητα να σχεδιάζει την επέκταση των δραστηριοτήτων της. «Το Taxibeat μπορεί να ξεκίνησε στην Αθήνα», λέει ο κ. Δρανδάκης, «αλλά ήδη σκέφτεται να μεταφερθεί και σε άλλες πόλεις –σημανικές πόλεις- του εξωτερικού. Οι πρώτες ανακοινώσεις για την επέκταση μας θα γίνουν μέσα στους πρώτους μήνες του 2012». Το γεγονός –το θετικό γενονός- ότι η ιδέα του κ. Δρανδάκη βρήκε διέξοδο σε πηγή χρηματοδότησης πέραν όλων των άλλων πρέπει και να σχετίζεται με τον «πρότερο βίο» του στην αγορά. Ο ίδιος διαθέτει σημαντική προϊστορία ως προγραμματιστής εφαρμογών web. Στα τέλη της δεκαετίας του '90 δημιούργησε την πρώτη του Internet Startup με όνομα Suppline εστιασμένη στο χώρο των B2B συναλλαγών. Στην πορεία εργάστηκε σε εταιρείες ηλεκτρονιού επιχειρείν σε θέσεις marketing και business development. Ξεκίνησε το blogging το 2004 και στα τέλη του 2006 δημιούργησε με τους συνεργάτες του το sync.gr, τον μεγαλύτερο μέχρι σήμερα aggregator των Ελληνικών blogs και podcasts με περισσότερα από 50.000 blogs καταγεγραμμένα και 30.000 ενεργά μέλη. Σήμερα, ασχολείται αποκλειστικά με το Taxibeat και είναι περήφανος για την γρήγορη επιτυχία του. ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Το Taxibeat με δύο λόγια ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________Η εφαρμογή λειτουργεί στα κινητά τηλέφωνα τύπου iPhone και Android και είναι εξαιρετικά απλή για όποιον χρησιμοποιεί τέτοιες συσκευές. Όταν την ανοίγει κάποιος εντοπίζει τη θέση του και του εμφανίζει όλους τους διαθέσιμους οδηγούς του στόλου μας που βρίσκονται σε ακτίνα περίπου 2 χιλιομέτρων από το σημείο του. Ο πελάτης μπορεί να δει αρκετές πληροφορίες για κάθε οδηγό (όνομα, φωτογραφία, μοντέλο αυτοκινήτου, απόσταση), και κυρίως τη βαθμολογία που του έχουν βάλει οι προηγούμενοι πελάτες. Με τα στοιχεία αυτά αποφασίζει ο ίδιος ποιόν οδηγό θα καλέσει με ένα άγγιγμα επάνω του. Δεν πρόκειται για τηλεφωνική κλήση, όλα γίνονται επάνω στην οθόνη του κινητού. Το σημαντικότερο είναι ότι η υπηρεσία είναι απολύτως δωρεάν για τους πελάτες των ταξί, οι οποίοι δεν πληρώνουν απολύτως τίποτα εκτός από ό,τι γράψει το ταξίμετρο κατά τη διαδρομή. Η αξιολόγηση είναι αμφίδρομη: και οι οδηγοί έχουν τη δυνατότητα να αξιολογήσουν τον πελάτη, και η αξιολόγηση αυτή είναι διαθέσιμη στους επόμενους οδηγούς που θα λάβουν κλήση από τον πελάτη. Αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο οι αγορές γίνονται καλύτερες. Η μετάδοση της εμπειρίας που έχει κάποιος από μία συναλλαγή σε άλλους, κάνει μια αγορά πιο αποτελεσματική. Οι καλύτεροι επαγγελματίες παίρνουν το μεγαλύτερο μέρος της δουλειάς, οι πελάτες είναι περισσότερο ευχαριστημένοι, και ο κλάδος μπαίνει σε φάση ανάπτυξης καθώς ενισχύεται το αίσθημα της εμπιστοσύνης - απαραίτητο συστατικό για την ανάπτυξη μιας αγοράς ή μιας επιχείρησης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου