Δευτέρα, 26 Δεκεμβρίου 2011

Ενας ψηφιακός περιηγητής που ονομάζεται Historious.

Το φιλόδοξο εγχείρημα μιας παρέας 4 φίλων που σκοπεύουν να ανατρέψουν τα δεδομένα στην αγορά του θεματικού ιστορικού-πολιτιστικού τουρισμού. ______________________________________________________________________________________________________
Ο κ. Θάνος Μακρής είναι μόλις 27 ετών και έχει προλάβει όχι μόνο να ολοκληρώσει ένα δύσκολο και απαιτητικό κύκλο σπουδών – με μεταπτυχιακό στο Βασιλικό Ινστιτούτο της Τεχνολογίας (ΚΤΗ) στην σουηδική πρωτεύουσα- , να έχει αποκτήσει πολλαπλές επαγγελματικές εμπειρίες –κατά κύριο λόγο στο εξωτερικό- αλλά και να βρίσκεται με άλλους τρείς φίλους του και συνεργάτες πίσω από την δημιουργία ενός «εργαλείου» που θα μπορούσε κάλλιστα να χαρακτηριστεί ως ο ψηφιακός περιηγητής των καιρών μας. Το όνομα, Historious. Ένα «εργαλείο» -μια εφαρμογή, αν προτιμάτε- που βρίσκεται και λειτουργεί σε «κινητά» Adroid και το οποίο έχει όλες εκείνες τις προϋποθέσεις για να αλλάξει τα δεδομένα στην διεθνή αγορά του πολιτιστικού-ιστορικού τουρισμού. Το Historious έχει ήδη ξεκινήσει την διεθνή του καριέρα καθώς οι περισσότεροι από τους χρήστες του προέρχονται από φανατικούς των ταξιδιών και της περιήγησης σε ιστορικά τόπους και μνημεία-σύμβολα του παγκόσμιου πολιτισμού από την αντίπερα όχθη του Ατλαντικού. Άλλωστε, η διεθνής καριέρα του Historuous πέραν όλων των άλλων στηρίζεται σε βάσιμες προσδοκίες για μελλοντική προστιθέμενη αξία ενός «καθαρά εξαγώγιμου προϊόντος» με ελληνικά χαρακτηριστικά. Αλλά, πως λειτουργεί αυτή η εφαρμογή; Και πολύ περισσότερο, τι παραπάνω προσφέρει τόσο στους χρήστες όσο και στην «βιομηχανία του τουρισμού» (έστω και σε αυτόν τον εξειδικευμένο θεματικό τουριστικό τομέα) και την τοπική/περιφερειακή οικονομία; Aς πάρουμε ένα παράδειγμα. Ένας «εγγράμματος» τουρίστας που αποφασίζει μετά την επίσκεψη του στο Νέο Μουσείο της Ακρόπολης να συνεχίσει στον πεζόδρομο της Διονυσίου Αρεοπαγίτου και να φθάσει στην περιοχή του αρχαιολογικού χώρου του Κεραμικού δεν θα χρειάζεται πλέον τον κλασσικό έντυπο χάρτη αλλά μια έξυπνη συσκευή κινητής επικοινωνίας τελευταίας γενιάς, είτε πρόκειται για smartphone, είτε για ταμπλέτα. Σε όποιο μνημείο αυτής της διαδρομής θα θελήσει να σταθεί θα μπορεί να έχει όποια σχετική πληροφορία θελήσει για το μνημείο και την ιστορία τους. Αρκεί να χρησιμοποιήσει το «κινητό» του και να ανοίξει την εφαρμογή Historious. Η εφαρμογή εντοπίζει τη θέση του μέσω gps και δίχως άλλες διαδικασίες θα μπορεί να προβάλλει όλες τις αναγκαίες και απαραίτητες πληροφορίες. Επιπλέον, η εφαρμογή –και εδώ βρίσκεται η προστιθέμενη αξία της- μπορεί να παρέχει ένα πλήθος πληροφοριών που δεν σχετίζεται με το ίδιο το μνημείο αλλά με το ευρύτερο πολιτιστικό και τουριστικό περιβάλλον: Από ένα μικρό φιλικό σε «εγγράμματους» τουρίστες ξενοδοχείο ή εστιατόριο ή το πωλητήριο ενός μουσείου. Ο ίδιος ο κ. Θάνος Μακρής – συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας iMellon- δεν διεκδικεί την πατρότητα της ιδέας, επιμένοντας –και σωστά- να προβάλλει το στοιχείο της ομαδικής δουλειάς αλλά το αίσθημα της συλλογικότητας –ένα συγκριτικό πλεονέκτημα για τις start up εταιρείες. Ο 27χρονος κ. Μακρής –γεννήθηκε στην Τρίπολη το 1984- δεν είναι ο κλασσικός τύπος του επιχειρηματία του ψηφιακού boom αλλά ένας συνεπής εργάτης της ψηφιακής εποχής με ανοικτούς ορίζοντες στο παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον- ένας από τους 4 φίλους και συνεργάτες που ίδρυσαν και συμμετέχουν στην ίδρυση της εταιρείας στην οποία ανήκει και η εφαρμογή Historious. Η σχέση τους αλλά και η απαρχή των σημερινών δραστηριοτήτων τους πηγαίνει πίσω στα φοιτητικά χρόνια όπου οι διαδρομές τους συννατιώνται: Οι δύο από τους τέσσερις – o κ. Θάνος Μακρής αλλά και ο κ. Χρήστος Παπαζαφειρόπουλος- είναι απόφοιτοι της ίδιας σχολής στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου και ολοκληρώνουν το μεταπτυχιακό τους στο Βασιλικό Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Στοκχόλμης έχοντας και παρόμοιες ερευνητικές και επαγγελματικές εμπειρίες λίγο μετά στα ίδια μέρη. Ο κ. Βαγγέλης Ρέκας –που ασχολείται με το marketing στην κοινή εταιρεία- μπορεί να έχει σπουδάσει στο γειτονικό Πανεπιστήμιο της Πάτρας αλλά κατάγεται και εκείνος από την Τρίπολη, ενώ ο τέταρτος της ομάδας των συνεταίρων – ο κ. Δημήτρης Μακρής- που δεν έχει μια απλή σχέση συνωνυμίας με τον κ. Θανάση Μακρή έχει και εκείνος τελειώσει το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Επιπλέον, και οι «4» παράτησαν το διδακτορικό τους για να αφοσιωθούν στην start-up εταιρεία τους και να «τρέξουν» το Historious , που χρειάζεται φροντίδα και κυρίως χρηματοδότηση! Αλλά, ας επιστρέψουμε στην εφαρμογή που είναι διαθέσιμη προς το παρόν για κινητά του περιβάλλοντος Android. Ο κ. Μακρής και οι συνεταίροι της start up εταιρείας πιστεύουν πως «η επιλογή του Android είναι καθαρά στρατηγική κίνηση. Όλες οι διεθνείς έρευνες δείχνουν πως υποστηρίζεται από τους περισσότερους μεγάλους κατασκευαστές και μέχρι τον Ιούνιο του 2012 θα έχει ξεπεράσει παγκόσμια το iOS σε χρήστες». Σκοπός τους, πάντως, είναι να κάνουν διαθέσιμη την εφαρμογή στο προσεχές μέλλον σε όλα τα δημοφιλή λειτουργικά συστήματα όπως αυτό της Apple, τα Windows Mobile αλλά και το BlackBerry OS. Όσοι δοκιμάσουν να κατεβάσουν την εφαρμογή Historious θα διαπιστώσουν πως αυτή τη στιγμή καλύπτει διεξοδικά την περιοχή της Αθήνας και όλο τον διαθέσιμο «πλούτο» της ελληνικής πρωτεύουσας – μνημεία, μουσεία, αρχαιολογικοί χώροι. Επιπλέον, ο χρήστης έχει στην διάθεση του πληροφορίες για πως μπορεί κανείς να μεταβεί στην τοποθεσία που τον ενδιαφέρει, είτε με τα πόδια είτε με το αυτοκίνητο, ενώ προβάλλονται και χρηστικές πληροφορίες για τα πλησιέστερα καφέ, εστιατόρια και ξενοδοχεία. Με άλλα λόγια, η εφαρμογή συμπληρώνει και ολοκληρώνει την ταξιδιωτική εμπειρία του χρήστη. Και αυτό το στοιχείο διαμορφώνει τόσο την οικονομική διάσταση της εφαρμογής όσο και την προστιθέμενη αξία της επένδυσης της στην αναδυόμενη ψηφιακή οικονομία του θεματικού πολιτιστικού τουρισμού! Στόχος της ομάδας είναι να επεκτείνει μακροπρόθεσμα τις υπηρεσίες του application σε όλο τον κόσμο παρέχοντας πληροφορίες για κάθε πιθανό προορισμό. Η βασική έκδοση του προγράμματος θα παραμείνει δωρεάν και τα έσοδα θα έρχονται από μία premium έκδοση με έξτρα χαρακτηριστικά. Εν τέλει, το εγχείρημα του κ. Μακρή και γενικότερα της ομάδας των «4» μπορεί να είναι δύσκολο και φιλόδοξο αλλά αξίζει και της προσοχής, της στήριξης και της χρηματοδότησης. Και αυτό γιατί έχει το όραμα να αξιοποιήσει το ελληνικό συγκριτικό πλεονέκτημα –συσσωρευμένος ιστορικός και πολιτιστικός πλούτος- μέσα από μια διαφοροποίηση του τρόπου που λειτουργεί ο σύγχρονος τουρίστας – περιηγητής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου